Сьогодні  головним завданням системи загальної середньої освіти є забезпечення високої якості освіти й відповідності її потребам особистості та суспільства.

Тому особливої актуальності набуває питання творчого співробітництва школи, сім’ї та громадськості. Школа вступає в безпосередні контакти з поза-шкільними закладами, з батьками з метою реалізації однієї спільної мети – формування гармонійно-розвинутої, високоосвіченої, соціально активної  і національно свідомої  особистості.

Мета :

ØСприяти забезпеченню рівного доступу до якісної освіти всіх учнів

з активним залученням сімей і місцевих громад в освітній процес.

ØВиявити основні фактори впливу на пріоритети виховання дітей та учнівської молоді і скоординувати спільну діяльність школи, сім’ї, громадськості  у справі  виховання та гармонійному розвитку  особистості дитини.

ØВироблення навичок соціальної активності та соціальної відпові-

дальності учнів шляхом їхньої активності у практичній діяльності в шкільному та позашкільному просторі.

ØПідготовка нового покоління громадян

(формування конкурентоспроможної особистості з постійною

потребою  самореалізації  та  самовдосконалення, з  гуманістичним

 світосприйманням і почуттям відповідальності за долю України, її народу).

ØПокращення навчально-матеріальної бази школи.

ØСтворення школи радості, у якій і педагогічним працівникам і учням

 було б комфортно жити, вчитися і працювати.

 

Завдання:

·        визначити зміст і структуру спільної діяльності школи, сім’ї, громадськості у справі навчання та виховання підростаючого покоління;

Øрозробити заходи щодо розвитку індивідуальних здібностей і самореалізації особистості учнів, покращення якості позашкільної та позакласної роботи;

Ø сформувати базу з надання основних знань і вмінь, необхідних для відповідальної участі учнів в громадському житті;

Øорганізувати педагогічний всеобуч батьків;

Øсприяти покращенню навчально-матеріальної бази школи;

Øналагодити партнерські відносини між школою та всіма ресурсами, що існують у громаді (органи місцевого самоврядування, громадськість, некомерційні організації, батьків учнів, підприємців) для спільного розв’язання цієї системи завдань;

Øоприлюднити результати цієї інформації на загальних зборах та на засіданнях виконкому сільської ради.

Для реалізації вище обґрунтованих мети і завдань було перебудовано систему  діяльності нашого загальноосвітнього закладу. Усі процеси, що відбувалися на  базі школи, були розподілені на три напрями:

Øтворче співробітництво педагогічного колективу, учнів, батьків, громадськості;

Øсоціалізація особистості;

Øдемократизація.

Пріорітетні напрями діяльності школи:

Øучасть громадськості в процесах прийняття рішень з питань освіти;

Øнавчання впродовж життя;

Øрозвиток індивідуальних здібностей і самореалізації особистості учня;

Øдемократичний стиль управління.

Сфера нашої спільної діяльності досить різноманітна: і сім’я, і школа, і соціальне оточення. Усе починається з шанобливого ставлення до рідних і близьких, з емоційного мікроклімату сім’ї, із взаєморозуміння, взаємодопомоги, взаємовідповідальності. У школі спільно з батьками учнів створена ціла система заходів: родинні свята, класні години за участю батьків, уроки для батьків, трудові десанти, екскурсії, родинні розмови, сімейні виставки, створення затишку у класі та школі. Для формування педагогічної культури батьків, усвідомлення ними важливості відповідального батьківства у нашому навчальному закладі організовано батьківський всеобуч. Співпраця навчального закладу з батьками здійснюється за багатовекторними напрямами: безперервна  індивідуальна робота класних керівників, учителів-предметників,  педагога організатора та практичного психолога, адміністрації навчального закладу загалом і директора школи безпосередньо. Для забезпечення активної участі учнів, батьків і громадськості в процесах прийняття рішень з питань освіти та управління навчальним закладом у школі створені і діють такі структури:

Øзагальні збори;

Øрада школи;

Øпіклувальна рада;

Ø педагогічна рада;

Ø учнівське самоврядування;

Øуправлінська команда.

Найвищим органом громадського самоврядування в навчальному закладі  є загальні збори (конференція). Учасниками загальних зборів є представники від різних органів самоуправління (учнівського парламенту, педагогічної ради, батьківського комітету, ради школи, піклувальної ради  та громадськості. Щорічний звіт директора школи перед громадськістю свідчить про гармонію стосунків, взаєморозуміння й спільний пошук нових ідей, стратегій та нестандартних шляхів розв’язання певних ситуацій, які виникають у життєдіяльності школи.

Одним із колегіальних органів управління закладом є рада школи. До її складу входять на пропорційній основі представники педагогічного колективу, учнів і. Рада школи об’єднує зусилля педагогічного й учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу  й удосконалення освітнього  процесу.

Центром організаційної структури управління навчальним закладом є піклувальна рада. Піклувальна рада сприяє поліпшенню роботи школи щодо залучення додаткових джерел фінансування, зміцнення матеріаль-но-технічної бази; залучає широку громадськість до поліпшення умов  навчання і виховання учнів; координує та забезпечує організацію літнього відпочинку школярів, проведення свят та спортивних змагань, заохочення кращих учнів, організацію харчування учнів, соціальний захист учнів і педагогів; здійснює громадський контроль за діяльністю всього навчального закладу.

Батьківський комітет допомагає педагогічному колективу школи в реалізації основних завдань загальної середньої освіти, забезпечує активну участь батьків в організації навчально-виховного процесу та вихованні дітей.

Основними формами співпраці з батьками є: засідання батьківського комітету (на яких вирішуються важливі питання організації життєдіяльності навчального закладу); класні батьківські збори (які проводяться разом із учнями та вчителями-предметниками); загальношкільні батьківські збори (які організовуємо цікаво, із використанням новітніх технологій, активним залученням голови села, працівників місцевої лікарської амбулаторії, психологічної служби,  служби в справах неповнолітніх, органів міліції); робочі зустрічі директора з головами ради школи, батьківського комітету, піклувальної ради; участь батьків у педагогічних, методичних і виховних справах (участь батьківської громадськості у проведенні шкільних і родинних свят, семінарів, екскурсій тощо); анкетування батьків з актуальних проблем освіти.

Налагоджена тісна співпраця нашого навчального закладу з:

Øорганами місцевого самоврядування (Агайманською сільською радою, сільський голова Сушко В.М.)..

Øлікарською амбулаторією (Самойленко І.Ю.);

Ø церквою (о. Василь Шандро),

Ø сільською бібліотекою ( Нирькова О.Є.),

Øп. підприємцями  села

Ø дитячим садком «Барвінок» (Прасолова Н.І.),

Ø батьками учнів.

Основними формами співпраці адміністрації школи з учнівськими колективами є: бесіди членів адміністрації з учнівськими лідерами з питань планування позакласних виховних справ; анкетування учнів з актуальних проблем шкільного життя, вибору профілю навчання, запровадження курсів за вибором; збори учнів за участю адміністрації; консультативна й методична допомога учням під час організації виборів учнівського самоврядування, різних заходів тощо; делегування адміністрацією учнівським лідерам деяких повноважень (контролю за чистотою класних кімнат, дисципліною, проведення окремих навчальних занять під час дня учнівського самоврядування тощо).

З метою повсякденного практичного управління самоврядуванням проводяться щотижневі оперативні наради із різних напрямів діяльності. На всіх засіданнях учнівського парламенту присутній педагог-організатор, який надає консультації, допомагає приймати правильне рішення.

З ініціативи органів учнівського самоврядування у школі традиційно проводиться свято Знань,  День учителя, зустріч з випускниками, спортивні змагання «Козацькі забави».

 

 

Контакти:

 с.Агаймани,                  вул. Українська, 2

 Тел.: 2-81-40

 email:  frunzechool@meta.ua

Боковая панель