Сьогодні головним завданням системи загальної середньої освіти є забезпечення високої якості освіти й відповідності її потребам особистості та суспільства.
Тому особливої актуальності набуває питання творчого співробітництва школи, сім’ї та громадськості. Школа вступає в безпосередні контакти з поза-шкільними закладами, з батьками з метою реалізації однієї спільної мети – формування гармонійно-розвинутої, високоосвіченої, соціально активної і національно свідомої особистості.
Мета :
ØСприяти забезпеченню рівного доступу до якісної освіти всіх учнів
з активним залученням сімей і місцевих громад в освітній процес.
ØВиявити основні фактори впливу на пріоритети виховання дітей та учнівської молоді і скоординувати спільну діяльність школи, сім’ї, громадськості у справі виховання та гармонійному розвитку особистості дитини.
ØВироблення навичок соціальної активності та соціальної відпові-
дальності учнів шляхом їхньої активності у практичній діяльності в шкільному та позашкільному просторі.
ØПідготовка нового покоління громадян
(формування конкурентоспроможної особистості з постійною
потребою самореалізації та самовдосконалення, з гуманістичним
світосприйманням і почуттям відповідальності за долю України, її народу).
ØПокращення навчально-матеріальної бази школи.
ØСтворення школи радості, у якій і педагогічним працівникам і учням
було б комфортно жити, вчитися і працювати.
Завдання:
· визначити зміст і структуру спільної діяльності школи, сім’ї, громадськості у справі навчання та виховання підростаючого покоління;
Øрозробити заходи щодо розвитку індивідуальних здібностей і самореалізації особистості учнів, покращення якості позашкільної та позакласної роботи;
Ø сформувати базу з надання основних знань і вмінь, необхідних для відповідальної участі учнів в громадському житті;
Øорганізувати педагогічний всеобуч батьків;
Øсприяти покращенню навчально-матеріальної бази школи;
Øналагодити партнерські відносини між школою та всіма ресурсами, що існують у громаді (органи місцевого самоврядування, громадськість, некомерційні організації, батьків учнів, підприємців) для спільного розв’язання цієї системи завдань;
Øоприлюднити результати цієї інформації на загальних зборах та на засіданнях виконкому сільської ради.
Для реалізації вище обґрунтованих мети і завдань було перебудовано систему діяльності нашого загальноосвітнього закладу. Усі процеси, що відбувалися на базі школи, були розподілені на три напрями:
Øтворче співробітництво педагогічного колективу, учнів, батьків, громадськості;
Øсоціалізація особистості;
Øдемократизація.
Пріорітетні напрями діяльності школи:
Øучасть громадськості в процесах прийняття рішень з питань освіти;
Øнавчання впродовж життя;
Øрозвиток індивідуальних здібностей і самореалізації особистості учня;
Øдемократичний стиль управління.
Сфера нашої спільної діяльності досить різноманітна: і сім’я, і школа, і соціальне оточення. Усе починається з шанобливого ставлення до рідних і близьких, з емоційного мікроклімату сім’ї, із взаєморозуміння, взаємодопомоги, взаємовідповідальності. У школі спільно з батьками учнів створена ціла система заходів: родинні свята, класні години за участю батьків, уроки для батьків, трудові десанти, екскурсії, родинні розмови, сімейні виставки, створення затишку у класі та школі. Для формування педагогічної культури батьків, усвідомлення ними важливості відповідального батьківства у нашому навчальному закладі організовано батьківський всеобуч. Співпраця навчального закладу з батьками здійснюється за багатовекторними напрямами: безперервна індивідуальна робота класних керівників, учителів-предметників, педагога організатора та практичного психолога, адміністрації навчального закладу загалом і директора школи безпосередньо. Для забезпечення активної участі учнів, батьків і громадськості в процесах прийняття рішень з питань освіти та управління навчальним закладом у школі створені і діють такі структури:
Øзагальні збори;
Øрада школи;
Øпіклувальна рада;
Ø педагогічна рада;
Ø учнівське самоврядування;
Øуправлінська команда.
Найвищим органом громадського самоврядування в навчальному закладі є загальні збори (конференція). Учасниками загальних зборів є представники від різних органів самоуправління (учнівського парламенту, педагогічної ради, батьківського комітету, ради школи, піклувальної ради та громадськості. Щорічний звіт директора школи перед громадськістю свідчить про гармонію стосунків, взаєморозуміння й спільний пошук нових ідей, стратегій та нестандартних шляхів розв’язання певних ситуацій, які виникають у життєдіяльності школи.
Одним із колегіальних органів управління закладом є рада школи. До її складу входять на пропорційній основі представники педагогічного колективу, учнів і. Рада школи об’єднує зусилля педагогічного й учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу й удосконалення освітнього процесу.
Центром організаційної структури управління навчальним закладом є піклувальна рада. Піклувальна рада сприяє поліпшенню роботи школи щодо залучення додаткових джерел фінансування, зміцнення матеріаль-но-технічної бази; залучає широку громадськість до поліпшення умов навчання і виховання учнів; координує та забезпечує організацію літнього відпочинку школярів, проведення свят та спортивних змагань, заохочення кращих учнів, організацію харчування учнів, соціальний захист учнів і педагогів; здійснює громадський контроль за діяльністю всього навчального закладу.
Батьківський комітет допомагає педагогічному колективу школи в реалізації основних завдань загальної середньої освіти, забезпечує активну участь батьків в організації навчально-виховного процесу та вихованні дітей.
Основними формами співпраці з батьками є: засідання батьківського комітету (на яких вирішуються важливі питання організації життєдіяльності навчального закладу); класні батьківські збори (які проводяться разом із учнями та вчителями-предметниками); загальношкільні батьківські збори (які організовуємо цікаво, із використанням новітніх технологій, активним залученням голови села, працівників місцевої лікарської амбулаторії, психологічної служби, служби в справах неповнолітніх, органів міліції); робочі зустрічі директора з головами ради школи, батьківського комітету, піклувальної ради; участь батьків у педагогічних, методичних і виховних справах (участь батьківської громадськості у проведенні шкільних і родинних свят, семінарів, екскурсій тощо); анкетування батьків з актуальних проблем освіти.
Налагоджена тісна співпраця нашого навчального закладу з:
Øорганами місцевого самоврядування (Агайманською сільською радою, сільський голова Сушко В.М.)..
Øлікарською амбулаторією (Самойленко І.Ю.);
Ø церквою (о. Василь Шандро),
Ø сільською бібліотекою ( Нирькова О.Є.),
Øп. підприємцями села
Ø дитячим садком «Барвінок» (Прасолова Н.І.),
Ø батьками учнів.
Основними формами співпраці адміністрації школи з учнівськими колективами є: бесіди членів адміністрації з учнівськими лідерами з питань планування позакласних виховних справ; анкетування учнів з актуальних проблем шкільного життя, вибору профілю навчання, запровадження курсів за вибором; збори учнів за участю адміністрації; консультативна й методична допомога учням під час організації виборів учнівського самоврядування, різних заходів тощо; делегування адміністрацією учнівським лідерам деяких повноважень (контролю за чистотою класних кімнат, дисципліною, проведення окремих навчальних занять під час дня учнівського самоврядування тощо).
З метою повсякденного практичного управління самоврядуванням проводяться щотижневі оперативні наради із різних напрямів діяльності. На всіх засіданнях учнівського парламенту присутній педагог-організатор, який надає консультації, допомагає приймати правильне рішення.
З ініціативи органів учнівського самоврядування у школі традиційно проводиться свято Знань, День учителя, зустріч з випускниками, спортивні змагання «Козацькі забави».